DHL Freight oslavila 20. výročí svého působení v České republice

Divize věnovala 100.000 Kč občanskému sdružení Chance 4 Children.

DHL Freight oslavila s obchodními partnery 20. výročí působení na tuzemském trhu. Za dvě desetiletí se toho v České republice i logistice změnilo hodně, například se vyvinuly pohodlnější dopravní prostředky a také komunikační technologie, které umožnily detailnější plánování přepravy i sledování konkrétních zásilek na cestě. Avšak pro DHL Freight bylo v každé době prioritou poskytovat kvalitní spolehlivé přepravy a zajišťovat dostupnost zákaznických center pro klienty. „Jsem hrdý na to, jakou divizi jsme společně vybudovali,“ říká Vít Návrat, ředitel divize DHL Freight, který stál u zrodu společnosti v České republice. „Rád bych touto formou poděkoval všem, kteří se na vývoji DHL Freight v České republice podíleli, tedy zejména našim zaměstnancům, klientům a ostatním partnerům. Právě díky nim můžeme na českém trhu oslavit již 20. výročí našeho působení,“ dodává.

DHL Freight své výročí v České republice oslavila galavečerem, který proběhl dne 22. 3. v pražském Divadle na Vinohradech. Večerem provázela Iva Kubelková. V úvodu oslavy se konal zahajovací slavnostní ceremoniál, při kterém pronesl Vít Návrat, ředitel DHL Freight, děkovnou řeč. V závěru proslovu věnoval pan ředitel za divizi DHL Freight šek v hodnotě 100 000 Kč občanskému sdružení Chance 4 Children, jež se zabývá podporou nemocných a jinak znevýhodněných dětí. Další částka byla pro sdružení vybrána během oslavy prodejem upomínkových předmětů, které vytvořily děti z dětských domovů. „Jednou z priorit DHL Freight je důraz na sociálně odpovědné aktivity, proto chceme u příležitosti oslavy 20. výročí působení v České republice předat část naší radosti také dětem. S Chance 4 Children spolupracujeme od roku 2002 na mnoha projektech, a tak jsme se rozhodli ještě více aktivity sdružení pro podporu znevýhodněných děti podpořit v rámci našeho významného jubilea,“ říká Vít Návrat, ředitel divize DHL Freight.

Po zahajovacím ceremoniálu následovalo divadelní představení z repertoáru Divadla na Vinohradech. Komedie Brouk v Hlavě režiséra Jiřího Mencla v hlavní roli s Viktorem Preisem a Ivanem Trojanem byla pro tento večer skvělou volbou. Herci podávali neuvěřitelné výkony a perlili v humorných situacích, a proto se našim hostům představení moc líbilo a celý večer si moc užili.

Oslava výročí, aneb stále pomáháme

Party 01
Party 02
Party 03
Party 04
Party 05
Party 06
Party 07
Party 08
Party 09
Party 10
Party 11
Party 12
Party 13
Party 14
Party 15
Party 16
Party 17
Party 18
Party 19
Party 20

Milník 1, 1992 - 2012

Milník 1, 1992 - 2012

Již 20 let je každý můj pracovní den jiný - Roman Strohalm

Již 20 let je každý můj pracovní den jiný - Roman Strohalm

Ing. Roman Strohalm pracuje pro DHL Freight CZ již 20 let a byl vůbec prvním zaměstnancem této divize v České republice.

Pracovní smlouva s datem platnosti od 1. 4. 1992 napovídá, že je Roman Strohalm vůbec prvním zaměstnancem společnosti DHL Freight v České republice. „Změna je pro mě výzva“, říká Ing. Roman Strohalm, Sales Area Manager divize DHL Freight, přestože působí u společnosti
již dvacátým rokem.

Roman Strohalm vede 9- ti členný tým, který má na starosti obchodní aktivity DHL Freight v regionu EAST , kam patří Brno, Ostrava, Olomouc a Pardubice. V dopravě se Roman pohybuje od roku 1977, kdy po ukončení Vysoké školy dopravní v Žilině nastoupil do podniku ČSAD Ostrava. V tehdejší ZAS, s.r.o., jež se později přejmenovala na DHL Freight, začínal ve funkci obchodník-disponent a měl na starosti zpětné vytěžování českých kamionů na cestě z Německa zpět do ČR. Následně pracoval jako ředitel filiálky v Olomouci, poté působil v Říčanech, v Plzni i Ostravě. Obor doprava a logistika ho dlouhodobě naplňuje, jinak by u jedné firmy tak dlouho nevydržel. „Na své práci mám nejvíce rád fakt, že každý den řeším jiné úkoly a pracuji s lidmi, což mě zároveň těší a současně je to to nejobtížnější. Vybudovat úspěšný tým je velmi náročné, avšak já mám štěstí v tom, že se mi to dařilo a vždy jsem se mohl na svoje kolegy za každé situace spolehnout,“ komentuje Roman Strohalm.

Během působení ve společnosti DHL Freight se toho Roman mnoho naučil, od obchodních dovedností až po řízení týmů. Aby udržel krok s vývojem, musel se vždy pravidelně vzdělávat a pracovat na sobě. Neustále sleduje dění kolem sebe, vývoj potřeb klientů, hledá řešení a co je nejpodstatnější, nebojí se změn. „Změny vždy chápu jako výzvy“, komentuje Roman. „Za celou svoji kariéru jsem měl možnost spolupracovat s mnoha skvělými lidmi, kteří ve firmě vyrostli a nyní pracují ve významných manažerských pozicích. Z jejich úspěchů jsem měl vždy radost a zároveň mě motivoval,“ dodává. Za 20 let se toho hodně změnilo, a tak Roman rád vzpomíná na začátky své kariéry, kdy jsme ještě komunikovali přes dálnopis a psali na psacích strojích. Pamatuje také na první mobilní telefony – velký, drahý a těžký přístroj, který se nevešel pomalu ani do pracovní aktovky. „Často vzpomínám na to, jak k nám na pobočku zavedli první počítač. Moji zaměstnanci tvrdili, že na psacím stroji mají celní dokumenty vyplněné rychleji a odmítali s ním zpočátku pracovat. Technika a IT řešení šly neuvěřitelně dopředu, a tak jedním z mých úkolů bylo naučit své podřízené využívat nové technologie,“ vzpomíná Roman Strohalm.

Roman Strohalm je šťastně ženatý, má dvě dcery, z nichž jedna pracuje v DHL Freight, a již rok je dědečkem. „Určitě bych nemohl takto budovat svoji kariéru, kdyby mě rodina nepodporovala. Touto formou bych jí chtěl moc poděkovat,“ dodává na závěr Roman.

Vše se dá vyřešit, důležité je nevzdávat to - Ivo Lukeš

Vše se dá vyřešit, důležité je nevzdávat to - Ivo Lukeš

Ivo Lukeš pracuje ve společnosti DHL Freight již 20 let „DHL Freight mi již 20 let poskytuje skvělé zázemí. Navíc mě moje práce baví, a tak jsem nikdy neuvažoval o změně“, říká Ivo Lukeš, specialista Real Estate. Do společnosti ZAS, která se později přejmenovala na DHL Freight, nastupoval
již v roce 1992.

Prvním pracovním dnem Iva Lukeše byla sobota, jelikož se muselo celé pracoviště do konce víkendu připravit tak, aby bylo v pondělí schopno zahájit provoz.

Ivo Lukeš zastává v DHL Freight funkci Specialista Real Estate. Do společnosti přišel hned v jejím počátku, tedy v době, kdy se ještě jmenovala ZAS, s. r. o. „Byl jsem osloven tehdejšími zakladateli s otázkou, zda bych chtěl jít pracovat do nově vznikající firmy,“ říká Ivo Lukeš ke svým kariérním začátkům v DHL Freight. Zakládání nové spediční firmy nebyla vůbec lehká záležitost, ale nadšením a vynikajícím kolektivem šlo překonat nejrůznější překážky.

Kariéra Ivo Lukeše se vyvíjela současně s tím, jak se měnily potřeby firmy, tedy od “pionýrských“ začátků, kdy bylo nutné zajišťovat vše potřebné a všichni museli přiložit ruku k dílu, přes vedení kolektivu lidí, až po současnou užší specializaci. Jeho nynější pracovní náplň se skládá z větší části z operativních činností, kdy je nutné okamžité řešení vzniklého problému, a pravidelného cestování mezi pobočkami. Zbývající část dne se Ivo věnuje odborné metodické a tvůrčí práci. Při výkonu povolání se Ivo Lukeš neobejde bez důslednosti, pořádku a pochopitelně odborných znalostí. Ivo si tak neustále musí udržovat rozhled o nejnovějších trendech v oboru a legislativě, ať už díky pravidelnému školení, samostudiem odborných médií, až po konzultace s kolegy a dodavateli. I když pro společnost pracuje již 20 let, jeho práce ho díky své pestrosti a technickému obsahu stále baví.

Ivo Lukeš si myslí, že střídat zaměstnání v krátkých intervalech, není pro společnost ani pro jedince vůbec přínosem. Zejména v jeho profesi se cení především zkušenosti a ty člověk získá až po dlouhodobém působení u konkrétní společnosti. „Pokud má i po letech spolupráce mezi zaměstnancem a zaměstnavatelem smysl a poskytuje přidanou hodnotu každé ze zúčastněných stran, není důvod cokoliv měnit,” komentuje Ivo Lukeš své dlouholeté působení v DHL Freight.

Výhodou práce v nadnárodní společnosti je podle Iva Lukeše stabilita společnosti a také kvalitní zázemí s celou řadou sociálních benefitů. Dále je nepochybně důležité i to, že mají zaměstnanci DHL Freight možnost osobního rozvoje, dalšího vzdělávání, práce s moderními technologiemi a šance pracovní stáže v zahraničních pobočkách. Na druhou stranu, jak už to u velkých společností bývá, je nutné počítat s vyšší administrativou a centrálním vlivem řízení. „To nejpodstatnější, co jsem se pro práci v DHL Freight naučil je, že veškeré problémy mají řešení. Důležité je nevzdávat to a snažit se vzniklý problém vyřešit. To nejpodstatnější při řešení vzniklých situací je zvolit vhodnou formu komunikace pro jejich úspěšné vyřešení,“ dodává na závěr Ivo Lukeš.

Úspěch je jedním z pilířů naší spolupráce - Massag

Úspěch je jedním z pilířů naší spolupráce - Massag

Měli jsme štěstí na vysoce erudované lidi. Jelikož
se firma Massag vyznačuje poměrně stabilním klientským portfoliem a destinacemi, rozsah služeb, které pro Massag DHL Freight zajišťuje, se za celých 20 let téměř nezměnil.

Tak, jak se vyvíjela technologie a podnikání v ČR, měnil se společně se zvyšujícími se nároky zákazníků způsob poskytování logistických služeb. „Všichni jsme se učili za pochodu, bohužel hlavně vlastními chybami, a každá sdílená zkušenost měla cenu zlata.

Společnost Massag Bílovec, producent drobných kovových výrobků pro textilní, obuvní a kožedělní průmysl, dodavatel logistických prostředků, zejména pro obchodní řetězce, a poskytovatel služeb v oblasti povrchových úprav kovů, byla založena v roce 1828 a od té doby úspěšně působí na 40-ti trzích celého světa. DHL Freight pro Massag zajišťuje od roku 1992 především kusovou přepravu z ČR do zemí Evropské unie.

Měli jsme štěstí, že jsme mohli již tehdy spolupracovat s vysoce erudovanými a zejména zapálenými lidmi, kteří nás mnohému naučili, zejména v zahraničním obchodě, jež byl a vždy bude pro naši firmu klíčový,“ komentuje Jiří Petráš, obchodní ředitel společnosti Massag a.s.

Prvním společným projektem společnosti Massag a DHL Freight, tehdejší ZAS, byla přeprava kontejneru kalhotových háčků do Singapuru. Tenkrát se logistika jednoho kontejneru řešila běžně na 4 osobních schůzkách, což by dnes v době zákaznických systémů a možností sledování zásilek pochopitelně nebylo potřeba. Tehdy ještě nebyly mobily ani e-maily, a tak aby vše klaplo, bylo nutné perfektně prodiskutovat každá detail, což potvrzuje profesionalitu obou zúčastněných partnerů.

Smrt v Peru

Jeden z vážných problémů, které musely společnosti hned za začátku spolupráce řešit, bylo úmrtí zákazníka z Peru, který tento svět bohužel náhle opustil v době, kdy mu jako jedinému příjemci měl být doručen náklad. Bylo tenkrát velmi problematické vyjednat přes složitá dědická a celní řízení i přístavní formality vrácení zboží v hodnotě 1,5 milionu korun zpět. „Tato nešťastná událost se stala v době, kdy jsme ještě nebyli členy EU a o internetu u nás zatím nikdo neslyšel. ZAS nebyla ještě tenkrát součástí DHL Freight, jednalo se o malou českou společnost z Ostravy. O to cennější byl výsledný úspěch, který se stal jedním z pilířů naší spolupráce. Nic nepomůže navázat dobré a dlouhodobé obchodní vztahy jako úspěšné vyřešení problémů,“ vysvětluje Jiří Petráš.

Z týdne na 48 hodin

Za 20 let se toho nepochybně změnilo hodně, vzrostly zejména nároky zákazníků. To, co před 5-ti lety stačilo dopravit za týden, se dnes musí zvládnout do 48 hodin. „Zákazník je zhýčkaný konkurencí, v našem případně zejména asijskou, a tak je nutné se mu nestále přizpůsobovat a udržet ho. Logistika a hlavně rychlost přepravy v tomto případě hraje významnou roli,“ komentuje Jiří Petráš.

Jiří Petráš oceňuje na spolupráci s DHL Freight dlouhodobou pozitivní zkušenost, mezinárodní zázemí, výborné osobní vztahy, perfektní komunikaci, přesnost a serióznost a zejména pocit jistoty. „Nemusíme se obávat, že se zboží k našim zákazníkům nedostane včas a podobných problémů. Předností naší léty prověřené spolupráce je 100% záruka, že se vyhneme všemu nepříjemnému, co se během přepravy může stát,“ dodává Jiří Petráš.

„DHL Freight si partnerství s Massagem Bílovec upřímně váží. „Na počátek spolupráce s firmou Massag si pamatuji, jako kdyby to bylo včera. Nejen já, ale i všichni moji kolegové, si velice vážíme důvěry, kterou jsme za ta léta společně vybudovali. Partnerství je nutné neustále vyvíjet, protože v dnešní dynamické době není lehké udržet si stále zákazníky. O to více si cením toho, že společnosti DHL Freight významní klienti zůstávají,“ dodává ke spolupráci Vít Návrat, ředitel divize DHL Freight.

„Úspěch každé firmy stojí na lidech - proto bych DHL Freight popřál, ať má ve svém týmu jen schopné, zodpovědné a loajální zaměstnance, kteří budou na svoji firmu hrdí. Třebaže to v dnešní době tabulek, grafů a anglikanizmů zní takřka starosvětsky, je to ta nejlepší záruka dalšího vývoje,“ dodává na závěr Jiří Petráš.

Včasná a kvalitní přeprava. To je to, co dělá z DHL Freight spolehlivého partnera - Stránský a Petržík

Včasná a kvalitní přeprava. To je to, co dělá z DHL Freight spolehlivého partnera - Stránský a Petržík

„Jsme rádi, že právě v plnění závazků nám může pomoci náš spolehlivý partner - DHL Freight,“ říká Bohumíra Horáková, ekonomka a jednatelka společnosti Stránský a Petržík, která stála u zrodu spolupráce těchto firem.

Firma vznikla v roce 1991, tedy jen o rok dříve než ZAS (respektive DHL Freight), jako výhradní český výrobce pneumatických válců a příslušenství.

Společnost Stránský a Petržík, Pneumatické válce, spol. s r.o. se sídlem v Bílé Třemešné v Královéhradeckém kraji, podniká ve strojírenství.
Cílem společnosti je nabízet kvalitní výrobky s dlouhou životností a spolehlivým servisem tak, aby byli zákazníci maximálně spokojení.

Počátky spolupráce s DHL Freight

Stránský a Petržík využívají služby DHL Freight převážně pro import komponentů strojírenského průmyslu. Portfolio zákazníků firmy Stránského a Petříka tvoří zejména čeští klienti, ale pokud je nutné přepravit něco do zahraniční, spolupracují firmy také v oblasti exportu. „Naším prvním společným projektem byla přeprava kusových vnitrostátních zásilek,“ vzpomíná Bohumíra Horáková, která v začátcích spolupráce s DHL Freight pracovala v obchodním oddělení a měla na starosti zahraniční obchod včetně celního odbavení. „Od té doby se toho hodně změnilo, zejména informační a komunikační technologie šly výrazně dopředu. Kdyby mi v té době, někdo řekl, že za pár let budu moci sledovat naše zásilky na cestě a plánovat podle nich výrobu, určitě bych se tomu zasmála,“ dodává.

Vše je o lidech

V průběhu dvaceti let spolupracovaly firmy již na mnoha projektech a vybudovaly opravdu stabilní partnerství. A jaký je podle paní Horákové recept na spolehlivý vztah mezi firmami? „Vše je o lidech a na DHL Freight oceňuji zejména to, že umí vybírat kvalitní zaměstnance, kteří se snaží vyjít zákazníkům vždy vstříc,“ upřesňuje Bohumíra Horáková.

Vít Návrat, ředitel divize DHL Freight.k partnerství dodává: „Kvalitní zaměstnanci a rozsah nabízených služeb byl a bude pro nás v DHL Freight největší prioritou, a proto si velice vážím toho, že ji umí ocenit také naši zákazníci a zejména společnost Stránský a Petržík, které bych chtěl touto formou upřímně poděkovat za to, že jsou našimi stálými klienty již 20 let. Jsem rád, že jsme spolu za tu dobu vybudovali takto pevný partnerský vztah.“

V roce 2012 oslaví DHL Freight 20 let úspěšného působení na českém trhu. DHL Freight hodlá i v dalších letech poskytovat svým klientům služby špičkové úrovně a co nejvíce se přizpůsobit jejich potřebám.

Jak šel čas

Historie 1
Historie 2
Historie 3
Historie 4
Historie 5
Historie 6
Historie 7
Historie 8
Historie 9
Historie 10
Ostrava Brno Plzeň Praha Zákaznická centra DHL Freight
NAPIŠTE SVŮJ POŽADAVEK ČI DOTAZ MY VÁM NAPÍŠEME NEBO ZAVOLÁME Jméno: DHL Express (Czech Republic) s. r. o.
Sídlo: Nádražní 2967/93, 702 00 Moravská Ostrava
IČ: 25683446

Zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ostravě, oddíl C, vložka 27002.
NAPIŠTE SVŮJ POŽADAVEK ČI DOTAZ MY VÁM NAPÍŠEME NEBO ZAVOLÁME

Preferovaná forma kontaktu
Psát Volat

Opiště text z obrázku

Captcha Image